Şeker Yedikten Sonra Neden Şişiyoruz?

Şekerli gıdalar tükettikten sonra şişkinlik hissedilmesinin en temel nedenlerinden biri, vücudun bu hızlı emilen karbonhidratlara verdiği tepkidir. Şeker kana hızlı karıştığı için kan şekerinde ani yükselmeler meydana gelir ve bu durum sindirim sisteminin dengesini etkileyebilir. Özellikle fazla miktarda şeker alındığında mide ve bağırsaklarda rahatsızlık hissi oluşabilir. Bir diğer neden ise şekerin bağırsaklardaki fermantasyon sürecini etkilemesidir. […]

·6 dk okuma

Kalorisiz ve Şekersiz Yaz İçecekleri

Yaz aylarında serinlemek ve ferahlamak için kalorisiz ve şekersiz içecekler mükemmel bir tercihtir. Bu tür içecekler hem vücudu hidrasyon seviyesini dengeler, hem de sağlıklı yaşam tarzını destekler. Özellikle sıcak havalarda şekerli içeceklerden kaçınmak hem enerji seviyesini dengede tutar, hem de fazla kalori alımını önler. Kalorisiz ve şekersiz içecekler, kilo kontrolü yapmaya çalışan veya sağlıklı beslenmeye […]

·6 dk okuma